Wat betekend "water 100m resist" op een horloge?

Misschien een domme vraag, maar wat betekend "water 100m resist" op mijn horloge (merk: Lorus)?
Je kan er mee zwemmen, maar wat houdt het precies in?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Dat betekent dat het horloge waterbestendig is (water resistant) tot 100 meter diepte. Maar dat geldt niet voor langere tijd, en alleen als het horloge nog nieuw is (zie bron). Dus je mag niet verwachten dat het horloge blijft werken als je het elke dag diep onder water houdt, of als de afdichting door ouderdom van mindere kwaliteit is geworden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

dat je er mee kunt duiken tot 100 meter diepte
anneliez
10 jaar geleden
bamibal
10 jaar geleden
Nee, deze horloges zijn niet geschikt om mee te duiken. Zo'n horloge kan incidenteel 100m weerstaan.
http://deloachwatchservice.com/other_stuff/water_resistancy.htm